mg10

mg10

     پليس آمريكا براي بازداشت معترضين از اطلاعات شبكه‌هاي اجتماعي استفاده كرده است

كلاه برداري از فيس بوك و اينستاگرام

كلاهبرداري دستگير كرد. گفته شد كه اين فرد خودش را به عنوان يك توليد كننده دستگاه‌هاي ديجيتالي در تايوان جا مي‌زده است، بيش از ۱۰۰ ميليون دلار از دو شركت بزرگ آمريكايي كه در حوزه تكنولوژي فعاليت مي‌كنند، دزديده است. براساس اطلاعات منتشر شده اين دو شركت بزرگ كه مورد كلاهبرداري قرار گرفته‌اند،‌ فيس بوك و اينستاگرام بوده‌اند اين دو شركت تاييد كرده‌اند كه كارمندان آن‌ها قرباني اين كلاهبرداري و فيشينگ شده‌اند. فيشينگ شامل فعاليت‌هايي مي‌شود كه براي به‌دست اوردن اطلاعات شخصي كاربران مانند نام كاربري، رمز عبور و اطلاعات حساب بانكي صورت مي‌گيرد. روش كلاهبرداري به اين شكل بوده كه كارمندان اينستاگرام و فيس بوك براي تامين هزينه قطعات الكترونيكي هزينه‌اي پرداخت مي‌كردند. اين پول‌ها هم به بانك‌هايي در كشورهايي مثل لتوني، قبرس، هنگ كنگ، اسلووني، مجارستان و ليتواني منتقل مي‌شده است سخنگوي دو شركت اينستاگرام و فيس بوك گفته كه با شناسايي روش‌هاي كلاهبرداري و دستگير شدن فرد خلافكار مي‌شود ضررهاي وارد شده را جبران كرد. البته سخنگوي اين دو شركت اعلام نكرد كه مبلغ دقيق كلاهبرداري چقدر بوده است اگر اين خلافكار ليتوانيايي مجرم شناخته شود براي هر خلاف خودش به ۲۰ سال زندان محكوم خواهد شد. البته اين فرد حداقل مي‌تواند به ۲ سال زندان براي دزدين اطلاعات كاربمان محكو شود.

                        شبكه‌هاي اجتماعي استفاده كرده است

                پليس آمريكا براي بازداشت معترضين از اطلاعات

يك شركت مستقر در شهر شيكاگوي ايالات متحده آمريكا ابزاري مي‌فروخته كه با استفاده از متن‌ها، تصاوير و ويديوهاي شبكه‌هاي اجتماعي اطلاعاتي درباره معترضين در اختيار پليس مي‌گذاشته است. اين شركت كه Geofeedia نام دارد از اطلاعات فيس‌بوك، توييتر، اينستاگرام و ۹ شبكه‌اجتماعي ديگر استفاده مي‌كند و به كاربران خود امكان مي‌دهد محتواهاي شبكه‌هاي اجتماعي را در يك مكان بخصوص جغرافيايي جستجو كنند. اين شركت ابزار خود را در اختيار پليس گذاشته و پليس هم از آن در سركوب معترضان استفاده كرده است. ظاهرا اين ابزار در اعتراضاتي كه در بالتيمور پس از مرگ فردي گري، جوان سياه پوست ۲۵ ساله در آوريل سال ۲۰۱۵ رخ داد هم استفاده شده است. شركت Geofeedia كه اين ابزار را ساخته، از برنامه‌هايي استفاده كرده كه        شبكه‌هاي اجتماعي مثل فيس‌بوك و توييتر در اختيار سازنده‌هاي اپليكيشن و شركت‌هاي تبليغاتي قرار مي‌دهند. البته فيس‌بوك، توييتر و اينستاگرام اعلام كرده‌اند كه دسترسي اين شركت را به اطلاعات مورد نظر مسدود كرده‌اند. اما بسياري از فعالان از نظارت ضعيف اين شركت‌ها بر اطلاعات كاربران انتقاد كرده‌اند و از آن‌ها خواسته‌اند مكانيزم‌هاي دقيق‌تري را براي نظارت انتخاب كنند. ظاهرا اينستاگرام و فيس‌بوك در ماه سپتامبر دسترسي GeoFeedia را به اطلاعات خود مسدود كرده‌اند اما توييتر تازه روز سه‌شنبه دست به اين اقدام زده است. شيوه نظارتي شبكه‌هاي اجتماعي بر اطلاعات كاربران و استفاده گروه‌هاي مختلف از آن‌ها مساله‌اي است كه مدت‌ها مورد بحث بوده و حال با اتفاق رخ داده به موضوع داغ‌تري هم تبديل شده است.

      قابليت Stories اينستاگرام، روزانه ۱۰۰ ميليون كاربر فعال دارد

چيزي حدود دو ماه از راه‌اندازي سرويس جديد اينستاگرام با عنوان Stories مي‌گذرد. با وجود اين‌كه اين قابليت در كشورمان خيلي سريع ميان كاربران پرتعداد اينستاگرام جا باز كرد، اما در كشورهاي ديگر، تحليل‌گران نسبت به آن خيلي هم خوش‌بين نبودند. سرويسي كه Stories در اختيار كاربران قرار مي‌داد، بيش‌تر به‌عنوان يك قابليت اصلي در شبكه‌ي اجتماعي اسنپ‌چت معرفي شده بود و خيلي‌ها تصور مي‌كردند، كاربران از اين قابليت تقريبا كپي‌برداري شده، استقبال نخواهند كرد. اما حالا گزارشي منتشر شده كه تمام اين گمانه‌‎زني‌ها را رد مي‌كند. بر اساس اطلاعات منتشر شده توسط مجموعه‌ي Buzzfeed، سرويس Stories، شبكه‌ي اجتماعي اينستاگرام، روزانه چيزي در حدود ۱۰۰ ميليون كاربر فعال دارد. اين رقم در حالي منتشر مي‌شود كه همين چند ماه پيش Buzzfeed در قالب گزارشي ديگر تاييد كرده بود شبكه‌ي اجتماعي اينستاگرام روزانه پذيراي بيش از ۵۰۰ ميليون كاربر فعال است. شايد اگر دو عدد ۵۰۰ ميليون و ۱۰۰ ميليون كاربر فعال را كنار هم قرار بدهيم، آن هم براي قابليت دم‌دستي مثل Stories كه امكان ندارد، از اينستاگرام استفاده كنيد، اما چشم‌تان به آن نيافتد، اين تعداد كاربر روزانه چندان هم عجيب به‌نظر نرسد. اما بايد درنظر داشته باشيد كه با گذشت تنها ۲ ماه از راه‌اندازي Stories، تعداد كاربران فعال اين سرويس به ۱۰۰ ميليون نفر رسيده است. شايد براي‌تان جالب باشد كه بدانيد در جريان گزارشي كه يك ماه پيش منتشر شد، شبكه‌ي اجتماعي اسنپ‌چت ماهيانه بيش از ۱۵۰ ميليون كاربر فعال دارد. اين يعني سرويس Stories چيزي در حدود دو سوم از تعداد كاربران اسنپ‌چت را به‌خودش اختصاص داده كه رقمي شگفت‌انگيز به‌نظر مي‌رسد. البته بايد سابقه‌ي اينستاگرام و حمايت‌هاي فيس بوك به‌عنوان مالك اين شبكه‌ي اجتماعي تصويري را هم در نظر داشت. شما هم درباره‌ي اين‌كه تا چه ميزان از اين سرويس جديد استفاده مي‌كنيد براي‌مان بنويسيد. آيا هر روز از Stories استفاده مي‌كنيد؟ اگر پاسخ‌تان مثبت است روزانه به‌طور متوسط چند استوري پست مي‌كنيد؟

                          فيس بوك در دادگاه شكست خورد

بالاخره دادگاه جنجالي فيس بوك با شركت بازي‌سازي Zenimax كه بر سر هدست واقعيت مجازي Oculus Rift در جريان بود به پايان رسيد و شركت فيس بوك در اين دادگاه مجرم شناخته شد و حالا بايد مبلغ ۵۰۰ ميليون دلار خسارت پرداخت كند. داستان از اين قرار بود كه «جان كارمك» (John Carmack) خالق مجموعه‌هاي Doom و رييس سابق استوديوي‌ بازي‌سازي id Software كه قبلا در Zenimax كار مي‌كرده، تمام اسناد و فايل‌هاي مربوط به اين هدست واقعيت مجازي كه از شركت مي‌دزدد و آن‌ها را در اختيار فيس بوك و شركت Oculus Rift قرار مي‌دهد. حتي بعدا خود كارمك هم در فيسبوك و شركت Oculus استخدام مي‌شود و هدست واقعيت مجازي Rift را مي‌سازند و راهي بازار مي‌كنند. شركت Zenimax به همين دليل از فيسبوك شكايت كرد و گفت كه طرح اوليه‌ي اين هدست براي آن‌ها بوده است. امروز دادگاه به پايان رسيد و facebook در آن محكوم شد. حالا facebook بايد به شركت Zenimax مبلغ ۵۰۰ ميليون دلار پرداخت كند. مشخص شده كه ۲۰۰ ميليون دلار براي از بين بردن پيمان‌نامه‌ي عدم افشا و ۵۰ ميليون دلار هم عدم رعايت حق كپي رايت بوده است. البته جريمه‌هاي ديگري هم به فيس بوك تعلق گرفته كه جمع آن به ۵۰۰ ميليون دلار رسيد.

                                  فيسبوك ركورد زد

هيچ شبكه‌ي اجتماعي از نظر كاربر نمي‌تواند با فيس بوك رقابت كند. دسترسي به اين سايت تقريبا راحت است و كلي امكانات هيجان انگيز و جذاب دارد. حالا فيسبوك اعلام كرد كه يك ركورد جديد به دست آورده است. براساس اطلاعات منتشر شده ميزان كاربران موبايل اين شبكه‌ي اجتماعي در يك لحظه توانسته مرز ۱٫۰۹ ميليارد نفر را رد كند. اين اولين بار است كه ميزان كاربران موبايل اين شبكه‌ي اجتماعي از مرز يك ميليارد نفر مي‌گذرد. البته ميزان كل كاربران فيسبوك در همان لحظه به ۱٫۱۸ ميليارد نفر مي‌رسيد كه از طريق پلتفرم‌هاي مختلف وارد شده بودند. همچنين مشخص شده كه ميزان متوسط كاربران فعال اين سايت در ماه به ۱٫۶۶ ميليارد نفر با موبايل و ۱٫۷۹ ميليارد نفر روي همه پلتفرم‌ها رسيده است. اين آمار بيانگر آن هستند كه تقريبا ۱۳ درصد مردم كره زمين از فيسبوك استفاده مي‌كنند. اين ميزان كاربر فرصت‌هاي مالي و تبليغاتي زيادي براي فيسبوك به همراه مي‌آورد. اين سايت اعلام كرد كه ميزان تبليغاتش ۸۴ درصد افزايش پيدا كرده كه ۷۸ درصد بيشتر از سال پيش است. براساس اطلاعات منتشر شده اين شبكه‌ي اجتماعي ۶٫۸ ميليارد دلار از طريق تبليغات درآمد داشته كه از اين ميزان ۲٫۳۸ ميليارد دلار آن سود بوده است.

                چرا اينستاگرام براي آيپد اپليكيشن   نميسازد

روز گذشته كاربران ويندوز ۱۰، به ويژه افرادي كه از اين سيستم‌عامل روي تبلت استفاده مي‌كنند، از شنيدن خبر عرضه شدن اپليكيشن اينستاگرام براي ويندوز ۱۰ خوشحال شدند. اين اپليكيشن به نظر بسيار خوب مي‌رسد؛ البته اگر اين حقيقت عجيب را در نظر نگيريم كه تنها اگر دستگاه شما صفحه‌نمايش لمسي داشته باشد امكان آپلود عكس را خواهيد داشت. اما اين موضوع بار ديگر اعتراض برخي از طرفداران اينستاگرام را نسبت به يكي از نواقص بارز در پرونده‌ي آن به همراه داشته است: چرا اينستاگرام هنوز اپليكيشني كه براي آيپد بهينه شده باشد عرضه نكرده است؟ بله امكان استفاده از اپليكيشن اينستاگرام روي آيپد وجود دارد ولي اين اپليكيشن براي آيفون طراحي شده است. حتي يافتن و نصب كردن اين اپليكيشن روي آيپد هم كاري پيچيده و دشوار است. اگر آيفون نداشته باشيد مجبور خواهيد بود در اپ استور روي تب Featured ضربه بزنيد، كلمه‌ي Instagram را جستجو كنيد، گزينه‌اي را كه در سمت بالاي راست صفحه قرار دارد به iPhone Only تغيير دهيد تا سرانجام بتوانيد  اپليكيشن را دانلود كنيد. و حال كه اپليكيشن را در اختيار داريد آماده‌ي زوم كردن باشيد، چرا كه اپليكيشن از ابعاد و رزولوشن مخصوص آيفون استفاده مي‌كند. امكان ديدن اكانت اينستاگرام از طريق نسخه‌ي وب روي سافاري هم وجود دارد ولي در آن صورت هم امكان آپلود كردن عكس را نخواهيد داشت. موضوع اين نيست كه اينستاگرام از نياز افراد اطلاع ندارد. كاربران براي سال‌هاي متمادي از اين موضوع گله مي‌كرده‌اند. اما درك كردن دليل واقعي بي‌توجهي اينستاگرام، نيازمند بررسي كردن متمهان پرونده است كه مهم‌ترين آن‌ها فيسبوك و اپل هستند.

          فيسبوك براي كاربران گوشي‌هاي ويندوزي دردسرساز شد

شكايت‌هاي بسياري از طرف كاربران ويندوز ۱۰ موبايل درباره اپليكيشن‌هاي فيسبوك و مسنجر به گوش مي‌رسد. اين امر باعث شده فيسبوك فكري به حال تنظيم بهتر اين اپ بر روي پلتفرم ويندوز ۱۰ موبايل بكند. اين موضوع قرار است از طريق بالا بردن حداقل ويژگي‌هاي سخت‌افزاري مورد نياز براي استفاده از اين اپ اجرا شود. ظاهرا اپليكيشن‌هاي فيسبوك و مسنجر براي ويندوز ۱۰ موبايل در حال حاضر نياز به داشتن ۲ گيگابايت RAM دارند تا بتوانند به شكل روان بر روي موبايل‌تان اجرا شوند. در واقع اگر صفحه‌ مربوط به اين اپليكيشن را در Windows Store بررسي كنيد به اين موضوع بر مي‌خوريد. بنابراين بايد گفت اين مساله جدي و رسمي است. مشخص است كه كاربران داراي گوشي‌هاي هوشمند رده‌بالا مثل لوميا ۹۵۰ قطعا در اين ماجرا به مشكلي برنخواهند خورد اما بسياري از مصرف‌كننده‌ها كه گوشي‌هاي ويندوزي ميان‌‌رده دارند احتمالا باز هم در استفاده از اين دو اپليكيشن مورد بحث با مشكل مواجه خواهند شد و نمي‌توانند از آن‌ها به صورت كاملا راحت و روان استفاده كنند. در واقع فعلا اين اپ براي كساني كه گوشي‌هاي‌شان كمتر از ۲ گيگ RAM دارد هم قابل نصب است اما احتمالا فيسبوك با اين كار قصد داشته دليل موجهي به آن دسته از كاربران گوشي‌هاي ويندوزي ارائه دهد كه مدام از سرعت پايين اين اپ‌ها شكايت مي‌كردند. ظاهرا مشكل اصلي در كدنويسي اين اپ‌ها است. گويا براي اجراي خوب اين اپ‌ها بر روي گوشي‌هاي ويندوزي به RAM نسبتا زيادتري نياز است، بيش از آنچه واقعا گوشي‌هاي ويندوزي براي كار كردن مناسب به آن نياز دارند. بايد اميدوار باشيم اين اپ‌ها براي گوشي‌هاي كاربران ميان‌رده هم تا جاي ممكن بهينه‌سازي شوند. ‌

                            محبوب‌ترين اپليكيشن‌هاي موبايل

اينستاگرام جزو محبوب‌ترين اپليكيشن‌هاي موبايل در سه ماهه‌ اول سال ۲۰۱۷ هستند. لازم به ذكر است كه همه اين برنامه‌ها براي فيسبوك هستند. براساس اطلاعاتي كه سايت Hollywood Reporter منتشر كرده، فيلم Deadpool 2 در تاريخ ۱۱ خرداد ماه ۹۷ اكران مي‌شود. قسمت جديد Deadpool توسط كارگردان جان ويك در حال ساخت است. از اين به بعد براي بازي كردن DOTA 2 نياز به تاييد شماره تلفن همراه خودتان خواهيد داشت. با اين اقدام هر گيمر تنها مي‌تواند يك پروفايل داشته باشد. براساس اطلاعات به دست آمده از ميزان دانلود اپليكيشن‌هاي موبايل در فروشگاه‌هاي گوگل پلي و اپ استور در سه ماه اول سال ۲۰۱۷، مشخص شده كه برنامه‌هايي كه مالك آن‌ها فيسبوك است از محبوبيت بالايي برخوردارند. در آمار گفته شده كه در كل برنامه‌هاي واتس‌اپ، فيس بوك، فيس بوك مسنجر و instagram بيشتر از ساير برنامه‌ها دانلود شده‌اند. اگر بخواهيم به صورت مجزا به اين موضوع نگاه كنيم بايد بگوييم كه اپليكيشن‌هاي فيسبوك مسنجر، واتس‌اپ، بيت‌موجي و اينستاگرام و فيسبوگ روي اپ استور از download بالايي برخوردارند و اپليكيشن‌هاي facebook ، whatsapp ، facebook messenger، instagram هم روي فروشگاه گوگل پلي با Download استقبال زيادي مواجه شدند. بسياري از برنامه‌هايي كه فيسبوك مالك آن‌ها است بيش از ۱ ميليارد بار download شده‌اند و اين موضوع در نوع خودش از اهميت بالايي برخوردار است. در واقع مي‌توانيم به اين موضوع اشاره كنيم كه facebook به راحتي توانسته دنياي موبايل را در انحصار خودش در بياورد و كاري كند كه ميلياردها كاربر از سرويس‌هاي اين شركت استفاده كنند.

                          كسب درآمد ازيوتيوب YouTube

كار كسب درآمد از يوتيوب تركيبي از لذت و پول را به همراه دارد. شما آنچه كه دوست داريد را توليد مي كنيد و براي آن پول ميگيريد. در اين مقاله سعي داريم موارد و فاكتورهاي مهم قبل از شروع به كسب درآمد از يوتيوب را براي شما توضيح دهيم. مخاطب قبل از شروع به كار قبل از شروع به كار بايد مخاطبين خود را شناسايي و جمع آوري كنيد. اين مهمترين بخش كار است. در نظر داشته باشيد بهترين محتوي بدون مخاطب براي شما سودي ندارد. پس مخاطبين در يوتيوب رمز موفقيت شما هستند. بر اساس علاقه آنها ويدئو بسازيد، آپلود كنيد و بعد به فكر درآمد و پول درآوردن باشيد. كانال بدون محتوي و ويدئو بدون مخاطب براي شما كسب درآمد نمي كند! كانال خود را براي كسب درآمد ايجاد كنيد شايد شما فقط چند دقيقه در روز بخواهيد فعاليت كنيد و درآمدي بصورت تفريحي داشته باشيد، شايد هم حرفه اي هستيد و تمام وقت براي اينكار و كسب درآمد از اين راه برنامه ريزي كرديد؛ در هر صورت يوتيوب (YouTube) بهترين امكانات را در اين مورد براي شما فراهم كرده است: مرحله ۱: قابليت كسب درآمد يا monetization را در كانال يوتيوب YouTube خود فعال كنيد. مرحله ۲: كانال يوتيوب YouTube خود را به اكانت گوگل ادسنس (Google Adsense) خود متصل كنيد. همچنين براي اطلاعات بيشتر مي توانيد مطلب ويژگي هاي سايت براي كار با گوگل ادسنس را مطالعه كنيد. مرحله ۳: كمي وقت بگذاريد و قوانين يوتيوب YouTube را مطالعه كنيد تا بطور دقيق متوجه شويد چه ويدئويي و با چه ويژگي هايي بايد در كانال خود قرار دهيد. (در آينده يك مقاله جداگانه درد اين رابطه خواهيم نوشت) مرحله ۴: گزينه “monetize with ads” براي ويدئوهاي خود را انتخاب كنيد و همچنين از قسمت Creator Studio app در video manager نوع فرمت تبليغات ويدئويي را مشخص كنيد. مرحله ۵: به ساخت ويدئوهاي دست اول و جذاب براي مخاطبين خود با قدرت هر چه تمام تر ادامه دهيد. نكته: در حال حاضر قابليت كسب درآمد براي همه كشورها ممكن نيست و همچنين عدم تبعيت از قوانين كپي رايت مي تواند درآمد شما را بلوكه كند راه هاي كسب درآمد از كانال يوتيوب YouTube راه هاي مختلفي براي كسب درآمد از كانال يوتيوب YouTube وجود دارد. مي توانيد با نمايش تبليغات Ads شروع كرده و يا راه هاي ديگر را دنبال كنيد. – كسب درآمد با تبليغات Ads پس از اينكه قابليت كسب درآمد يا monetization را در كانال خود فعال كرديد مي توانيد با استفاده از اين روش به كسب درآمد از يوتيوب YouTube بپردازيد. به خاطر داشه باشيد: يوتيوب YouTube كانال شما را به تبليغ دهندگان متصل مي كند، پس بايد تلاش كنيد بهترن كار را انجام دهيد: توليد محتوا! در اغلب موارد شما زماني از يوتيوب YouTube پول دريافت مي كنيد كه بازديدكننده تبليغ را تماشا مي كند. سيستم هوشمند يوتيوب YouTube هر روز دقيق تر و بهتر عمل مي كند تا بهترين ارتباط را بين تبليغ دهنده، بازديدكننده و توليد كننده ويدئو (شما) برقرار كند. همچنين شما مي توانيد از طريق مشتركين (subscriptions) بخش YouTube Red كسب درآمد كنيد. مشتركين YouTube Red يا يوتيوب YouTube قرمز افرادي هستند كه هزينه اي را بطور منظم براي نمايش ويدئو بدون تبليغات مي پردازند، پس قاعدتاً پولي از اين دست بازديدكنندگان دريافت نخواهيد كرد؛ اما يوتيوب YouTube براي بالانس اين موضوع ترتيبي داده كه بخشي از درآمد مشتركين اين بخش بر اساس زماني كه بازديدكنندگان معمولي در ويدئوهاي شما سپري كرده اند به شما اختصاص داده شود. – ديگر راه هاي كسب درآمد از يوتيوب YouTube با برندها كار كنيد: برندها و نمايندگي ها هميشه به دنبال راهي براي معرفي محصولات و خدمات خود هستند. برندها و نمايندگي ها زماني كه محتوي كانال شما را با موضوع كاري خود يكسان ببينند مشتاق به همكاري با شما خواهند بود. از اينكه ممكن است در شروع كار فقط چند هزار بازديدكننده داشته باشيد خجالت نكشيد. مطمئن باشيد اگر قوي و تخصصي كار كنيد خود برندها و نمايندگي ها از طريق يوتيوب YouTube به سراغ شما مي آيند. تجارت: سعي كنيد براي خود برند سازي كنيد و از آنها به عنوان برچسب، استيكر، لباس يا … در لابلاي ويدئو هاي خود استفاده كنيد و با كارت هاي merch آنها را در ويدئوهاي خود متن برچسب كنيد. سرمايه گذاري: زماني كه درآمد شما به حد قابل قبولي رسيد مي توانيد از آن براي تبلغيات كانال خود براي جذب مخاطب بيشتر استفاده كنيد. با اين روش هميشه رو به جلو و براي بيشتر و بيشتر حركت خواهيد كرد. مناسبت ها: سعي كنيد از جشن ها و مناسبت هاي مختلف ويدئو تهيه كنيد؛ ما بين مخاطبين خود باشيد و گهگاهي بصورت زنده يا Live به توليد محتوي بپردازيد. همچنين از اين قابليت مي توانيد براي فروش محصولاتي از برند خود نظير تي شرت، كلاه، استيكر و يا … نيز استفاده كنيد. حالا شما راه ها و ايده هاي بيشتر از كسب درآمد تنها از Ads را سراغ داريد. به خوبي در مورد پتانسيل و برنامه كاري خود فكر كنيد و با برنامه رو به جلو حركت كنيد. شما بايد به روش و برنامه منحصر به فرد و يونيك خود دست پيدا كنيد؛ فراموش نكنيد اين رمز موفقيت شماست. از همين حالا مي توانيد شروع به كسب درآمد از يوتيوب YouTube كنيد

      فيس بوك مجموعه‌اي از حساب‌هاي كاربري جعلي را حذف كرد

فيس بوك در حال افزايش تلاش خود براي مبارزه با اسپم و بالا بردن امنيت كاربران است. اين شركت اعلام كرده توانسته جلوي عمليات اسپمي كه باعث افزوده شدن هزاران لايك به صفحات مي‌شده را بگيرد. اين شركت اعلام كرده حدود ۶ ماه در اين زمينه فعاليت مي‌كرده. ظاهرا اين لايك‌ها به دليل ساخت حساب‌هاي كاربري جعلي كه صفحات محبوب را لايك مي‌كنند بوجود آمده. طبق آنچه فيس بوك اعلام كرده حساب‌هاي كاربري جعلي در اين پروسه شناسايي و حذف شدند. ظاهرا بعد از اين اقدام حدود ۹۹ درصد از صفحات بررسي شده كه بيش از ۱۰ هزار لايك داشته‌اند حدود ۳ درصد كاهش لايك را تجربه كردند. اين خبر با اظهارنظرهاي رسمي مقامات فيس بوك هم هم‌خوان است. facebook پيش از اين اعلام كرده بود در جهت كاهش اخبار جعلي و اسپم چنين اقداماتي را صورت داده است. بيانيه منتشر شده از طرف فيس بوك اين موضوع را هم تاييد مي‌كند كه اين شركت قصد دارد از اين به بعد موضوع حساب‌هاي كاربري تقلبي را بسيار جدي‌تر از گذشته دنبال كند.

              موسيقي فيلم‌هاي «موريس ژار» بررسي مي‌شود

موسيقي - موسيقي فيلم‌هاي موريس ژار (آهنگساز فرانسوي) روز ۴خرداد ساعت ۱۸:۳۰، در نشست تخصصي موسيقي فيلم با حضور نصرالله داودي (آهنگساز، مترجم و پژوهشگر) در فرهنگسراي ارسباران بررسي مي‌شود. موريس ژار را در خاورميانه و جهان اسلام، بيشتر به واسطه فيلم‌هاي «عمر مختار» و «محمد رسول الله» مي‌شناسند. موريس ژار كه پدر ژان ميشل ژار (آهنگساز بزرگ فرانسوي و از بزرگان موسيقي الكترونيك) است، از دهه شصت ساكن هاليوود شد و تا آخر عمر براي بالغ بر صد و پنجاه فيلم موسيقي ساخت و با كارگردان‌هاي مشهوري چون «جان فرانكن هايمر»، «آلفرد هيچكاك»، «جان هيوستون»، «ديويد لين»، «لوچينو ويسكونتي» و «پيتر وير » همكاري داشت. موريس آلكسيس ژار در ۱۳ سپتامبر ۱۹۲۴ در شهر ليون فرانسه متولد شد و در رشته مهندسي در دانشگاه سوربن تحصيل كرد. او كه در طول جنگ جهاني دوم در اركسترهاي نظامي به نوازندگي مي‌كرد، پس از جنگ وارد كنسرواتوار پاريس و به تحصيل در رشته آهنگسازي مشغول شد. ژار در سال ۱۹۵۲ نخستين موسيقي فيلم را براي فيلم كوتاه «هتل معلولان» از ژرژ فرانجي ساخت. آنچه ژار را به شهرت جهاني رساند همكاري او با «ديويد لين»، كارگردان مشهور انگليسي بود كه با فيلم «لورنس عربستان» آغاز و پس از آن براي تمامي آثار ديگرش يعني «دكتر ژيواگو»، «دختر رايان» و نهايتاً «گذري به هند» موسيقي نوشت كه علاوه بر ده‌ها جايزه بين‌المللي، موفق به دريافت سه جايزه اسكار نيز شد. او سر انجام در ۲۸ مارس ۲۰۰۹ ميلادي، چشم از جهان فرو بست.

           ادامهـ مطلبـ      |      نظرات (0)   
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :

   درباره ما

افراد آنلاين : 1 | بازديد امروز : 0 | بازديد ديروز : 0 | بازديد كل : 0

سرویس وبلاگدهی فارسی یا پارسی رایگان